torsdag 10 maj 2012

Det är ....

uppehåll idag  men väldigt grått ... men vad gör det ,inget alls för min del för jag ska greja inne idag. har massor att göra och i eftermiddag kommer min bästa väninna... Ska bli kul med lite tjejsnack igen... Det var ett bra tag sedan.
Tittade på" Uppdrag granskning" i gårkväll. Mycket intressant.

Denna pastor som tog hit arbetskraft från Rumänien.   Jag hade bara en åsikt före programmet ... Egentligen har jag den kvar ... Alltså  att han utnyttjade de rumänska arbetarna... MEN..... samtidigt fick de ju det bättre i hemlandet... Vad ska man tycka ?   För min del tycker jag att att de ska ha samma lön som en svensk skulle ha haft och samma rättigheter ... men då hade han ju inte tjänat ngt på att ha dem här   och då hade de ju inte fått det bättre hemma .... Nej , skulle han hjälpt den så kunde han gjort det på deras hemmaplan... Skänkt pengar till dem  eller startat ngt företag där där de kunde fått en säker inkomst... men nej, då hade han ingte fått den skattefria inkomst som han fick genom att han gav dem traktamente i stället för lön...om jag fattade det rätt . Det var bara en liten del som var lön.

Ja, det finns många kryphål som en vanlig människa aldrig kommer på .... *L*  . Nej , det känns bäst o lugnast att leva efter lagar o regler. Ha en bra dag !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar