tisdag 8 maj 2012

Redan tisdag... tiden går så fort så varken Åskar eller jag hinner med... Härom dagen var både Åskar o jag med om något som kunde slutat illa....
K. hade satt på en platta på gasolspisen för det vär så ruggigt i köket.... och som vanligt hoppade Åskar upp på köksbänken där hans mat står... Plötsligt hörde jag ett fräsande ,knastrande ljud  och ëftersom jag stod jämte o grejade med vår middags,mat... vände jag mej om o då stod Åskars yviga svans i lågor!!!!    Jag slängde mej fram o fick kramat om svansen med handen   och lyft katten till vattenkranen.... sen fortsatte han att äta som inget hänt     men lukten som blev o allt sot som låg    tydde på att ngt hänt iallafall... jag har drömt mardrömmar om dettta ...

Nu är Vi, Åskar o jag hemma ngr dagar igen... K. blev sur när jag åkte hem   men jag måste hem wemellanåt... jag måste vara lite ensam... o gå ner i varv... vilket K. har svårt att förstå...   men ska vi vara tillsammans måste han acceptera detta ... för det är jätteviktigt för mej att få "hämta andan"...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du skrev en rad hos mig så kan jag även hitta till dig!Vad ruskigt med kattens svans, då hade jag också haft mardrömmar.
    Jag har min bror bor i Alingsås, på landet, med katter hundar och höns.....Här har vi bara rådjur i trädgården. Alla mina tulpaner åts upp.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Så hemsk det måste varit..tur det gick så bra. Ha det gott

    SvaraRadera